2010

Nu har jag testkört min guide till 2010(utifrån vad som finns på Spotify, Superfast Jellyfish fanns på Spotify när jag för två dagar sedan gjorde listan). Lite av tanken med listan är ju att den ska vila ganska tungt på topp tio-album som jag gjorde tidigare i veckan. Några kommer antagligen att tycka att den är för hipp, andra kommer att tycka att den inte är tillräckligt hipp. Jag tar båda invändningarna som en komplimang. 2011 kommer ingen att bry sig om några akustiska skägg anno 2010(och era menlösa fån; hade det varit tillräckligt bra/orginiellt/intressant hade ni varit i den här videon by now. De säger att det aldrig har varit så mycket bra musik som nu, men vi svälter ihjäl när det kommer till karaktär och ursprung. Jag skiter väl i om skäggen är från Brooklyn, Karlstad, Internet eller Melbourne. Konsten är att få det att låta som Brooklyn, Karlstand, Internet eller Melbourne, utan att det ska vara dåligt.)  , de bästa remixerna finns inte på Spotify etc.

Årets låt är alltså Från och med du. Och jag tänker inte ens skriva vad var det jag sa eftersom att det var så löjligt uppenbart redan i april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0