Årets person

Ishotellet i Jukkasjärvi. Nu också som musikakt.
Fokus får gärna på ett mindre flummigt sätt förklara vilka populärmusikaliska höjder det är Robyn har nått som ingen annan har utforskat tidigare, på vilket sätt just hennes elektroniska popmusik inte är ytlig, samt vad som skiljer henne från alla andra konstnärer som också har kontroll över sina egna verk.

(Så här går det för övrigt till när en musikakt inte bara är Paggan-aktig kulturnäringspolitik, utan blir inrikespolitik på grund av att texterna har en laddning på riktigt. Fascinerande.)

*Ett pris jag verkligen tycker att Robyn ska ha är årets pr-geni i Skandinavien.

*Jag vill än en gång förtydliga att jag inte har någonting varken för eller emot Robyn, bara den svenska offentlighetens bemötande av henne som yrkesperson.

*Årets person i världen tippar jag blir Julian Assange.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0