Kulturskymning del elva(tror jag att det är)

Rubrik på denna bloggportals hemsida: Hur Melodifestival är du?

Jag är så mycket Melodifestival att jag tror att jag såg en deltävling 2005 när jag hade feber, och en deltävling för ett par år sedan när jag också hade feber. När det bara var en gång om året såg jag det dock nästan varje år. Inte för att det var bra, utan av samma anledning som man äter risgrynsgröt på julafton.

Jag skulle vilja gå så långt som att säga att dagens kulturskymning i den absoluta mittfåran inte inleddes med Big Brother utan när denna årliga återkommande kitschfestival fick ett seriesystem och en press som på ett oklädsamt stort allvar började analysera eländet.

Och om du ska se det i helgen: Fuck you too! All you motherfuckers. Fuck you too!

Edit: Omröstningen i den internationella finalen är i alla fall stor humor för oss som är intresserade av internationella relationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0