"Det är ju Madrid, så varför inte?"

Ju längre tid man är här desto mer känns som att den här stan faktiskt skulle ha en god chans att plocka hem titeln Europas bäst klädda huvudstad. Främst kanske då den kvinnliga delen av befolkningen. Det skulle vara en bedrift inte minst eftersom att stora delar av övriga Spanien i mitt tycke genomsnittligt ligger långt efter i alla fall stövellandet, Skandinavien och Schweiz. Men som både invånarna och besökarna ofta och gärna konstaterar lite oavsett vad det handlar om; det är ju Madrid, det här.

Beträffande de tre största länderna Tyskland, Storbritannien och Frankrike så har de gemensamt en väldigt hög högstanivå men ett alldeles för svagt genomsnitt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Är bara nyfiken, men vad gör du i Madrid? Semester? Pluggar du? Vad gör du där?

2010-02-11 @ 16:40:30
URL: http://emmanina.blogg.se/
Postat av: T.

1)Pluggar spanska. Målsättningen är att få upp ett så pass bra flyt att jag inte låter efterbliven när jag pratar, vilket man gör på ett främmande språk upp till en viss nivå. Jag har pluggat spanska förut och nu börjar verbformerna bli ganska knepiga. Vilket jag antar är bra...

2)Återfår inspiration. Någonting som också går ganska bra. Staden är full av liv och "unga människor från hela världen"(skön men sann klyscha i det här fallet). Invånarna gör stan säker i och med att knappt någon gata är folktom någon tid på dygnet.

2010-02-11 @ 17:42:50
Postat av: T.

Alltså. Det finns ingen som kommer hit som inte gillar den här stan. Det finns många exempel.

Jag, Hemmingway, en ansenligt stor del av Sydamerikas befolkning, Steve McManaman(som satt fast på bänken i Real Madrid åren 1999-2003, men vägrade flytta eftersom att han tyckte att det var så skönt att bo i Madrid).

2010-02-11 @ 17:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0