Klocknotiser

Igår inledde jag kvällen med att online se semifinalen av På spåret. Sedan ehh.. spårade det ur...
Du vet att du är i en riktig storstad när du tror att du ska ha en förhållandevis lugn kväll på någon lokal bar, men istället plötsligt sitter och pimplar whisky "hemma" till klockan 01.30, för att sedan följa de blåa skyltarna mot "Upplands Väsby" i sällskap med en chaufför som fortfarande pimplar whisky, för att sedan väl framme i "Helenelund" (tack vare att man tydligen står på någon lista) hamna i ett garage där det spelas housemusik och pimplas whisky fast med Coca Cola.
Kring 03.45 blev jag medbjuden av en vän till chauffören till en bil på parkeringsplatsen utanför för att för omväxlings skull pimpla Coca Cola med rom. Lämnade efter en halvtimme bilen för att "gå på toaletten" vid motorvägen. Gick därefter tillbaka till bilen där människorna vinkade för att jag skulle hitta rätt. Efter ett par minuter går det upp för den vid det här laget ganska långsamt tänkande svensken att det faktiskt inte är samma bil som förut. För i den här bilen sitter bland annat chaufförens nyblivna ex-flickvän, som chauffören vägrar prata med sedan han kommit på henne med en av sina ex-pojkvänner. Jag får bland annat svara på om jag känner Mando Diao, eftersom att jag tydligen ser ut som att jag är med i det bandet, och dessutom kommer från Sverige. Klockan 04.30 är jag tillbaka i garaget. Klockan 06.40 går det upp för mig att jag har tappat bort min chaufför, tillika lägenhetskompis(vilket kanske var säkrast, när allt kommer omkring). Klockan 07.00 sitter jag i en taxi med ett annat gäng. Klockan 07.15 äter jag av någon anledning churros i Moncloas tunnelbanestation med en bask och någon som av någon anledning är "känd från teve" i Spanien. Vid 07.40 är jag tillbaka i lägenheten där den tidigare chauffören av någon anledning ännu inte har gått och lagt sig. Klockan 14.00 i dag går jag upp ur sängen och ut på stan där det är någon rubbad blandning av kinesiskt nyårsfirande och karneval. Klockan 15.00 har chauffören av någon anledning gitarrlektion. Klockan 16.30 återvänder jag till lägenheten där den före detta flickvännen väntar på att bli insläppt. Chauffören kommer hem från sin gitarrlektion 16.50. Nu står han och skriker på sin före detta flickvän. Ikväll har jag inga särskilda planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0