Vive Carrefour!

Hädanefter kommer jag att dela in min Madrid-vistelse i före och efter jag upptäckte att min nya lägenhet ligger väldigt nära Carrefour.

Inga mer livsmedelsinköp på El Corte Ingles(som alltså för er som inte visste det närmast är att beskriva som ett spanskt NK, med den stora skillnaden att det finns precis överallt)! Deras livsmedelsavdelning verkar helt och hållet anpassat efter hemmafruar, husor och andra som vet exakt vad de ska göra med en hel kyckling, spädgris eller marulk.

Jag gillar inte heller de här butikerna som i stort sett bara säljer antingen frusen eller konserverad mat. Även om jag inte vet vad i hela friden jag skulle göra med en spädgris så behöver jag näring!

Carrefour däremot. Lagom stort. En blandning av färska grönsaker, frusen mat, bekanta varumärken, ofrusen mat, behaglig muzak, lagom stora förpackningar. Perfekt ställe för verlighetens folk att skaffa sin näring på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0