Guernica, vaska och Paul Weller

Jag tycker att avsaknaden av prickar skanker mer karaktar at inlaggen. Nej men, det finns ett internetcafe ungefar tva meter fran dar jag bor, och vi har inte Wi-Fi i lagenheten...

Idag var jag pa Reina Sofia och tittade pa en ansenlig mangd av bland annat Salvador Dali, Miro och Picassos verk. Inte minst Guernica da, som ar annu storre i verkligheten an vad den ser ut pa bilderna. Skulle det vara roligt att lasa en intervju med den, ehh, karismatiske manniskan som sitter och vaktar Guernica hela dagarna?
Formodligen en roligare idé an genomforande och resultat...

Jag ser att det antligen har startat en ny vaskdebatt i Sverige. Som jag har langat!

Hur manga Haiti-singlar (som flera var inne pa i kommentatorsfalten: Skicka ivag nagra tiotals miljoner fran era egna tillgangar istallet!) tror ni att det kommer att slappas innan den rika varlden har glomt bort jorbavningen och borjat "engagera sig" i nagonting annat. Som jag har langtat! Det borde vara katastrofer lite oftare...

Dagens undran. Varfor ar Paul Wellers mjukpop/soulprojekt Style Council sa populara i just Spanien?  
Idag horde jag den har i den officiella Real Madrid-affaren och tidigare i veckan hordes den har i nagon kladbutik. Tror ni att de kanner till/bryr sig om Wellers foregaende, betydligt mer kanda band(i kladaffarerna alltsa. Det finns ju annars gott om underground-kulturer har ocksa)? Eller gillar de bara soundet och albumtitlarna Cafe Bleu samt Our Favourite Shop(ja, jag ar sannolikt sjuk i huvudet som funderar pa sant har).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0