Expressens SM i sommarsoundtracks

Jag upptäckte nu(eller för en stund sedan) att Expressen sedan i slutet av maj har låtit diverse musikrelaterade (och andra) människor göra sommarsoundtracks. Det är väl kanske ett sundhetstecken att jag inte direkt lusläser tidningens så kallade nöjesavdelning...

Är det något genusperspektiv på detta eller är det bara jag som tycker att det är kvinnfolket som är tråkiga med sin lagom hippa electro, medan Deportees, del av Fibes Oh Fibes! samt Hästpojken sympatiskt blandar och ger.

Hästpojkens var sannolikt bäst, men innehåller antagligen för många världsklasslåtar som man kan lyssna på när som helst(och då snackar vi både årstid och årtionde) för att den ska ta hem sommarpokalen. (The Fall, Bowie, Iggy, Roxy etc. liksom...).

Jag ger sommarpokalen till Deportees lista. Mycket för att man plockade med John Cales solohyllning till en viss Mr Wilson(som kommer från ett album som jag hyllade här inne, strax innan deras lista gjordes, har jag för mig...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0