Framtid, dåtid och samtid

Förr om åren gjorde ju Danmarks Radio någon form av härligt upplysande sändning i sann eurovisionsanda från Roskilde – som Sveriges Radio broderligt fick ta del av. Allt för att liksom upplysa (den del av) folkhemmen(som är intresserade) om vad som gäller just nu, eller något sådant. Det var ju något helt fantastiskt med riksradion att man(innan bredbandsrevolutionen) kunde sitta på en myr, eller i Säffle och lyssna på 12-minutersremixer av Masters At Work i de nischade musikprogrammen.

Allt detta var bara en inledande passage, kan man säga. För när jag var inne på DR:s hemsida för att se om man möjligen har fått för sig att direktsända kvällens konsert med Prince(ännu oklart för mig, jag gör väl ett försök där ikväll...) så upptäckte jag den här fantastiska delen av webbplatsen.

Tack för den medmänskligheten!

(till skillnad mot Brittish Broadcasting Corporation som verkar ha skaffat ett gäng advokater som avgudar George Orwell-världen som chefsideologer på internet)

Edit: Det finns ju någonting som heter Festivalradio på den officiella hemsidan! Danska, fantastiskt språk. Obs ej ironi!
Återstår att se om de sänder någonting från konserterna där.

Edit igen: Nej, det verkar de inte göra. 90-talet ringde och ville ha sitt obefintliga körschema tillbaka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0