Lovelovelove...

..lovelovelove, lovelovelove, lovelovelove.
Den här brölopsyran som officiellt inleds i morgon med nationaldagen och därefter pågår i ett par veckor. Vem är ytterst ansvarig för att jag blir riktigt yr? Är det landstinget, staten eller Stockholms stad man ska vända sig till i första hand?

Och imorgon är det alltså äntligen nationaldagen. Enligt någon undersökning gjord bland tyska studenter som presenterades i dagens DN så förknippas Sverige alltså med:
1) Ikea, 2) Stockholm, 3) Älg(skjut mig istället! min anm.), 4) Astrid Lindgren 5) Blont hår.

Ikea hade drygt 50 procent och det enda som den där docenten skulle vara orolig för om han var Sverige var alltså att vi är så intimt förknippade med den där möbeljätten att det skulle hota bilden av hela landet om den allmänna uppfattningen om Ikea av någon anledning skulle ändras. Tål att tänkas på.

Nu vill jag se en undersökning om vad svenska studenter förknippar Tyskland med.
1) Världskrig 2) BMW 3) Berlin 4) Oktoberfesten 5) Baader-Meinhof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0