Prins Charles, tecknat och en lantbrukare

Om jag skulle vara det svenska kungahuset så hade jag känt mig KRÄNKT.
Inte av Expressen. Utan av det brittiska kungahuset. För en vecka sedan kunde man se Harry och William på fotboll i Sydafrika, istället för att gå på brölopp. Och nu dyker Charles(han med öronen som var gift med Diana) upp på Glastonbury av alla ställen.

Festivalen som ju grundades för 40 år sedan av den här trevliga lantbrukaren.

Jag längtar efter att få ta del av den sedvanligt läckra BBC-produktionen därifrån, utan att behöva bo som en människa på flykt undan ett inbördeskrig.

Britterna är ju traditionellt lite överspända kring detta evenemang, som väl är ett led i att man alltid har tagit sin pop och rockmusik på väldigt stort allvar, över generationsgränserna dessutom. Men det är ju ganska bra också. Hade det inte varit så hade ju den där lantbrukaren inte funnits. Och BBC hade inte gjort OS-invigningsproduktioner från stället varje år.

Den här videon(som inte blir riktigt rolig förrän efter cirka tio minuter) med en av årets huvudakter är väl ett resultat av allt det där tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0