Slutgiltiga domen

Följande meningsutbyte utspelade sig på spanska vid ett helt vanligt stopp under kvällens (o)intressanta barrunda i staden Sevilla:
x:Du får inte komma in.
o: Varför inte då?
x: Du har gymnastikskor.
o: Ahh, det där var senast ett problem någonstans 2002.
x: Ja?
o: De här gymnastiskskorna kostade 300 euros.
x: De här skorna kostade 15 euros.
o: Jag kan se det.
x: Sluta vara arrogant!
o: Jag knallade in med de här gymnastikskorna på *namn på välkänd nattklubb i Madrid med restriktiv insläppspolicy* utan några som helst problem.
x: Nolockonocko(andalusiska för "jag känner inte till det/den/dessa").

Sammanfattningsvis alltså: Om din mamma och pappa är släkt kommer du att trivas här i Sevilla(för övriga människor passar en dagsutflykt från Marbella för att titta på det fantastiska Alcazar). Eftersom att jag gillar folk som pratar i fullständiga meningar och känner till Paul Smith tycker jag däremot att det ska bli skönt att komma härifrån om några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0