Stoppa Liam!

Tidningen där klockorna stannade 1997, och för vilka Liam Gallagher är vad Lenin var för Pravda, har en omröstning om samma decenniums bästa skiva. Tidningen brukar jätteofta göra jättelånga listor om olika saker. Därför kan man ställa sig frågan om man inte redan har genomfört en sådan här omröstning. Svaret på den frågan är: Jag vet inte.
*Hur som helst 1. Jag tycker att det är kul att rösta.
*Hur som helst 2. Oasis kan inte få vinna den här omröstningen. Det skulle vara så oerhört deprimerande!
*Hur som helst 3. Nu leder i alla fall Parklife, vilket glädjer mig.
Jag förstår inte riktigt hur systemet fungerar, vissa skivor fick jag se två gånger innan jag avslutade röstandet(innan att ha gått varvet runt).

Jag satte högsta betyg på:
Screamadelica(där röstade jag kanske mer med hjärtat än hjärnan, utifrån hur skivan låter 2010...)
Parklife
Blue Lines


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0