Jag sparkar in dörrar som bara finns i fantasin

Jag var(är fortfarande) på ett sånt där humör när jag gillar att kicka in vidöppna dörrar. Så jag tänkte att jag skulle googla fram det här virtuella Idol-samarbetet som tre av Sveriges rikaste musikprofiler tillsammans har gått in i. Snowfish, heter det. Per Gessle (ett utmärkt sätt för honom att försöka prata tyska med sina tyska fans, skulle det visa sig), Tomas Ledin och Vem är Björn och vem är Benny? heter dem. Ungefär en femtedel ska vara artister och resten ska vara "jury" är det tänk, tydligen. Anledningen var att jag tänkte att jag som alla andra skulle ha lite schlagertema här (ni måste sätta igång videon för att förra årets segrare ska bidra till den tänkta humorn i detta inlägg).

Men en olycka lycka kommer som bekant sällan ensam. Det finns tydligen fortfarande någonting som heter reklamradio, skulle det visa sig under min upptäcktsfärd på sökmotorn. Om det råkade slinka in några bra låtar på den där listan så berodde det på att lyssnarna inte längre hade några uppslag på tvärusla diton. Det finns egentligen allt och ingenting att säga om den där listan. Intressant kanske att Beatles inte(vad jag kunde se. Diskades alla låtar som är från tidigare än 1980?) fick någon låt med på topp 1000. Men däremot Erik Hassle(vem är det?), vars karriär enligt Aftonbladet tydligen är tvärslut redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0