È de det här du kallar schlager?

Jag håller med Johan Croneman, även om jag inte riktigt förstår vad han menar.
Gillar han eller gillar han inte Bobbysocks?
Det känns som att det nu är fritt fram för vilket experimenterande som helst med denna soppa. Bara för att klargöra, jag har i princip knappt inte sett den här tävlingen ordentligt sedan Afrodite(Sverige gick in med den överlägset bästa låten och skön hybris, vann gjorde någon form av vuxenunderhållning från Litauen Lettland. Det var det som tillsammans med de svenska deltävlingarna fick fallet att accelerera).

En grej som en del länder med inte lika lång demokratisk tradition som de nordiska länderna ibland har provat på har till exempel varit att låta en och samma låtskrivare skriva(och ibland också framföra) alla låtar, för att sedan låta tittarna, en betydlgt mindre andel av den totala befolkningen än som brukar vara vid den svenska finalen, rösta fram den som är minst dålig.

Det mest naturliga skulle väl vara att ta in rutinerade Tomas Ledin igen.
Eller kanske Lasse Holm. Han har ju erfarenhet av att i stort sett utgöra hela tävlingen själv.

Curt-Eric Holmqvist eller Anders Berglund måste i alla fall tillbaka!
(då kanske jag kommer att titta...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0