Den som sa det...

*Jag är väl inte mycket för sånt här extremt ankdammsgnabb egentligen. Men att Mustafa Can – Sveriges mest överskattade journalist/skribent menar att någon annan person är det måste helt enkelt uppmärksammas.

Obs! Icke att förväxlas med den tyska avantgardegruppen Can.

*All publicitet är bra publicitet(för att undvika eventuella missförstånd, NEJ ,det är det naturligtvis inte generellt sett!), i alla fall om man inte är särskilt bekant med fenomenet sedan tidigare.
Nu var jag ju tvungen att upptäcka detta "innebandy-Manu Chao", som jag aldrig hade hört. Jag fattar ingenting. Hoffmaestro? Vilka är det? Vart kommer dom ifrån? När började dom bli populära?

*Jan Gradvall tycker att det är läge att skjuta av Jamiroquai. Då skulle det bli landssorg i Frankrike.

* Fastnade för följande stycke hos Laul nu när den nationella fotbollssäsongen är så gott som över:
Allsvenskan är över och den går till historien som den mest ointressanta sedan jag började jobba som sportjournalist (2001).

…med ointressant menar jag att det aldrig tidigare under 2000-talet varit så dåligt intresse kring vår högsta serie. Det enda folk verkar bry sig om är AIK, oavsett vad fan som händer i andra delar av landet. Hälften bryr sig om klubben på riktigt, en fjärdedel är irriterade på klubben oavsett vad, och den sista fjärdedelen gnäller på att det skrivs för mycket om AIK. AIK borde ha en stående plats i högsta serien.

MFF och HIF är välskötta och sympatiska klubbar med riktigt bra fotbollsspelare, fina arenor och ambitioner, men endast de närmast sörjande verkar bry sig. Förutom folk i städerna Helsingborg och Malmö känns det som att intresset varit så gott som stendött för denna guldstrid. Fotbollen behöver lag från Stockholm och Göteborg i toppen.

Vilken tur (då) att vi inte åkte ur! Men styrelsen verkar ju lyckas bra med att avveckla verksamheten själva i stället...

Sedan tycker jag personligen inte att det var den mest ointressanta allsvenskan på tio år. Den kan möjligen kvala in på topp fem. Allra tråkigast:
1)2008(Kalmar FF dödar serien tidigt, ingen utanför Kalmar bryr sig om Kalmar FF)

2) 2005(Så otroligt dålig serie. Dif vinner utan att vara i närheten av bra. Många Dif-supportrar tyckte inte ens att laget var särskilt bra)

3) 2004


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0