Hjulet, månlandningen osv...

Allvarligt, de här paralellerna till (typ) månlandningen och murens fall i anslutning till Kanye West-skivan känns inte bra.
Mitt initlialt surmagade omdöme om skivan ska förvisso ses i ljuset av förhandshajpen. Annars hade jag hade jag kanske i stället blivit positivt överraskad, vad vet jag. Vad är det nya? Att en rappare visar självinsikt? Att en rappare har med en cello? Att en rappare dissar GW Bush?

Banbrytande beats är det inte, Kanye är en högst medioker rappare(det är ingen elak åsikt från min sida utan snarare ett vedertaget faktum). Är folk så ovana vid att nysläppta skivor har låtar som flyter naturligt in i varandra? Det är kanske där skon klämmer. Tillsammans med albumtiteln samt mediedramaturgi på  såväl makro som mikronivå.
("Hip-hopens räddning" och "Kanyes revansch/återkomst).

Edit: Förlåt det blev fel. Efter att ha sett den här videon filmen ska det naturligtvis vara Big Bang, hjulet, månlandningen(och eventuellt någon istid däremellan...).

Från och med nu kommer jag alltid, när jag har tråkigt, försöka föreställa mig Johnny Rotten sitta och titta på den aktuella filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0