Gummistövlar, Abele och skägg

Rapport från Hötorgscity.

*Gummistövlar i torrväder – fortfarande aktuellt

*Skäggmiffon som pratar dialekt – fortfarande aktuellt i alla klädbutiker.

*Anton Abelemiffon i riksdagen – Men neeeeeeeeeee! Anna König Jerlmyr. Förstår du innebörden i att du blir nytt borgarråd? Pleeeeeeeeeeaaaaaaseeeee! Jag kunde ju inte stryka Anton på min valsedel eftersom att jag inte röstade med Stockholms valsedlar. Kan någon hitta på någonting för att han inte ska få sitta där?! "Facebook-engagemangets" förgrundsgestalt. FY FAN!

*Håkanfans som Sagan om ringen-väntade utanför Bengans  – Ja.

*Och apropå Håkan-skivan så tycker jag väl att det är en klassisk LP-skiva, inte bara för de predigitala "lånen", utan också för att den har en a – och en b-sida. Andra halvan känns halvgjord. Saknad te havs är nog bäst(vem fan kände sig inte Saknad te havs i dagens blåsväder? Jag antar att jag fick fräknar och började prata göteborgska på grund av alla blåst). Avslutade evighetspastichen på All The Young Dudes hade jag klarat mig utan(om jag vill lyssna på All The Young Dudes föredrar jag All The Young Dudes). I övrigt väldigt mycket Stone Roses på flera av spåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0