Småplock

*Någon som man hade hört talas om, dock glömt bort, vann Nobelpriset. Intressant.

*Allt det här är mycket besynnerligt. Är det någon som har fått bekräftat att det var den Moe Tucker som uttalade sig i det där nyhetsinslaget? Annars har Petridis naturligtvis helt rätt i sin kommentar.

*Nya utgåvan av Stationtostation är ett måsteköp. Det är det Bowie-albumet som har sämst ljud i den remastrade serien från 99, som är den versionen som sedan dess, och fram till nu hörst och sålts mest. Alldeles för bombastiskt. Den analoga orginalmixen man får här är tightare, varmare och mer rik på nyanser. Den medföljande konserten är, som de flesta medföljande konserter i återutgåvor, i mitt tycke mest intressant som tidsdokument. Word on a Wing och en del andra låtar låter naturligtvis fantastiska i liveversionen. Men de allra flesta låtarnas studioversioner är omöjliga att toppa live.

*Samtidigt som jag köpte nya STS adderade jag Taking Tiger Mountain(By Strategy) till min fysiska skivsamling. Här är ett nytt spår från denne, den mest självklara av alla Polarpristagare(som naturligtvis inte fått priset ännu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0