No brainer

Jag är så sjukt trött just nu och oförmögen att tänka.

Kan CDon skicka min Stationtostation-reissue nu?!
Någon på Twitter kallade Pitchforks omdöme för en så kallad no brainer. Vad kännetecknar en sådan? Är det att man slipper tänka när man sätter betyget? Skönt!
Jag håller med om 9,5 av 10. Ett mycket passande betyg. Den tillhör ju lätt topp tio på David-listan. Men jag håller inte med Jan Gradvall om att den är bäst av alla. Således: Diamond Dogs, Low 10/10. Hunky Dory 9,8. Aladdin Sane, Outside 9,7.

Sedan undrar ju folk lite över vad skivbolaget EMI ska ta sig för med resten av katalogen framöver. Snart är det ju 40-årsjubileum för Hunky Dory, det är det redan för The Man Who Sold The World. Sedan blir det 40-årsjubileum för Ziggys Stardust. 30-årsjubileum för Scary Monsters är det i år. Och så vidare. Det finns säkert en marknad för superduper-utgåvor av albumen i Berlin-trilogin. Och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0