"Agera"

Håkan Juholt kräver att "regeringen agerar" i fallet Saab, eftersom att han "har hört rykten" om att de ska vara passiva...

(jag passar på att vila min påse här eftersom att det är jobbigt att konka på den...)

Kan vi inte ha en folkomröstning om det här när vi ändå håller på. Frågan som bör ställas är alltså
Kan du tänka dig att via skattesedeln finansiera tillverkningen av halvstora bilar i Trollhättan som ingen köper?

Jag noterar vidare att just nu vill en majoritet av Sportbladets läsare att Real Madrid vinner Champions Leage-semifinalen mot Barcelona. Det gör jag också, mest för att jag som bekant gillar Madrid mycket mer än Barcelona. Men jag tror att av de som har röstat på Sportbladet är det en majoritet som helt enkelt inte orkar läsa en.rad.till. om FC Barcelona. Jag förstår dem. I detta upplysta land blir det successivt allt fler som genomskådar och ifrågasätter den präktiga myten som omgärdar klubben i fråga. Att Barcas LAG är mer sympatiskt spelar ingen som helst roll här. Som riktig supporter håller man inte på ett lag, man håller på en klubb. Däremot är det naturligtvis så att det ofta är ett visst lag(eller ska vi för tydlighetens skull säga en viss årgång...) som gör att en person börjar sympatisera med laget/klubben. Den riktiga supportern fortsätter hålla på klubben även när man har ett lag som inte längre charmar hela världen. Av de svenskar som i dag säger att de håller på FC Barcelona skulle jag uppskatta den andelen till under 5 procent. Men de 5 procenten respekterar jag naturligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0