Hmm...

Jag undrar om Aftonbladet faktiskt inte håller på att lyckas med att "ta betalt på nätet". Fascinerande utveckling i så fall.

Och apropå kvällstidningar. Tänk vad fantastiskt många artiklar man skriva om (det även i mitt tycke ganska lyckade programformatet) Så mycket bättre!

Först kunde samtliga medarbetare få skriva århundrades lättaste krönika – den där man spekulerar om vilka som kan tänkas vara med i nästa upplaga av programmet. Därefter kan samtliga medarbetare skriva århundradets kanske snäppet ännu enklare krönika – den där de själva önskar vilka artister som de vill ha med i programmet. Sedan kan någon skriva en artikel om vilka artister som är läsarnas favoriter enligt en omröstning på hemsidan. Därefter kan någon medarbetare skriva århundradet kanske allra enklaste krönika(igen!) – där medarbetaren recenserar läsarnas val. Sedan kan man skriva några artiklar om vilka som enligt uppgifter har blivit tillfrågade i år, och några artiklar om vilka som blev tillfrågade förra året men som tackade nej. Efter det kan man skriva några artiklar om vilka som har tackat nej i år.

Sedan (just nu, that is) kan man i tur och ordning "avslöja" samtliga deltagarna, som produktionsbolaget naturligtvis läcker en efter en för att ge programmet mer publicitet. Därefter kan man skriva några ytterligare krönikor om hur uppställningen ser ut så här långt, och vilka artister som skulle kunna göra det ännu bätte!(ehh...haha!). Sedan kan man skriva några artiklar om vilka låtar de olika artisterna har gjort, och som alltså kan komma att tolkas i programmet(no shit!). Liksom Tomas Ledin har bland annat skrivit Sommaren är kort, En del av mitt hjärta och Snart tystnar musiken(då får man buga och bocka för den informationen, tack!).

Sedan kan de i princip göra om alla punkter i det första stycket(men med några anpassade variationer så klart) när den kompletta listan på deltagare kommer från TV4.

Jag har själv blivit lite inspirerad av den här rapporteringen. Jag funderar på att sätta ihop en Spotify-lista med Tomas Ledin-låtar som jag inte vill höra Eva Dahlgren sjunga. En lista med Eva Dahlgren-låtar som jag vill höra Tomas Ledin sjunga. En lista med Lena PH-låtar som jag bara inte kan fatta hur Mikael Wiehe ska lyckas sjunga. En lista med låtar med alla artister som kan ha tackat nej till programmet. Och så vidare. Ja, ni fattar. Det är en outsinlig källa av inspiration detta tv-program.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0