Lägg ner P3!

Jag har kört bil igen. Och då är det tradition med en avrättning av radiokanalen P3. Den här gången skulle "Musikguiden" avverka(alltså inte avrätta utan avverka) musikåret 1991. Vi skulle enligt någon av programledarna "gräva ner oss" i detta viktiga musikår.

Alexander Bard var den enda i "panelen" som verkade kunna berätta någonting som man inte kan få reda på via en riktigt slö googling på "musikåret+1991". Det hade varit betydligt mer intressant om Alexander Bard själv hade suttit i en timme och bara pratat om 1991 i största allmänhet.

"Musikjournalisterna" på plats verkade ju inte ha något som helst helhetsgrepp eller intressant input att tillföra diskussionen.

Om vi bortser från Alexander Bards snack så tror jag att jag helt utan körschema(fast jag hade nog till skillnad mot Jenny Seth faktist bemödat mig med att sätta ihop ett sådant) och utan någon research hade kunnat få fram ett bättre program med en panel bestående av random människor i min gamla högstadieklass.

Jag menar en "musikjournalist" som lite ängsligt frågar sin panel om det inte är "lite skämmigt" med triphop, och som verkar vilja reducera hela decenniet till plagget "flanellskjorta"?! Det(framförallt det förstnämnda) skulle jag vilja hävda är själva definitionen av okunskap i ämnet.

För att använda den elitistiska public service-gnällspikens favoritfras: Det här hade ALDRIG släppts igenom på BBC!

För att återgå till min egen följetång: Vad har hänt med P3? Har de helt gett upp eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0