Det var inte i går, eller jo. Va?!

Eftersom att det var någon som undrade vad anakronism är så var SVT Play så hyggliga att förklara det på den här länken.
Jag drömmer mig tillbaka till Upplands-Väsbys storhetstid på det fantastiska 80-talet. Hela kommunen målades i ljusblått, Väsby Hockey i Elitserien, högstadieungdomarna var fortfarande packade på Lucia och lyssnade på sån där hårdrock med synthmattor och gitarrsolon. Folk stod i hundra meter långa köer för att köpa hamburgare på "Mammas" vid den där OK-macken vid rondellen. Ulf Elfving flögs hem från Kitzbühel av solbränd Janne Carlzon-besättning och landade enligt utsatt tid på Arlandas 80-talsterminal. Infra City byggdes av Upplands-Väsbys egen JR, som bekostade motorvägspåfarten själv och sedermera blåstes på hela sin förmögenhet någonstans i närheten av Dallas. Till exempel.

Göteborg, Halmstad och Upplands-Väsby. Vilka andra orter hade sin storhetstid på 80-talet? Borgholm var riktigt stort då har jag för mig. Jetset-stället nummer ett i Skandinavien nästan, tycker jag mig ha hört sägas. Fjällvärlden hade ju en dipp eftersom att alla lekte Sällskapsresan 2 i Alperna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0