Helt apropå

Apropå Blur. Mina favoritgitarrister genom tiderna är Blurs Graham Coxon och Johnny Marr, som väl trots allt är mest känd för sin medverkan i den lilla kvartetten The Smiths. Anledningen till att jag gillar de båda så mycket är att de är musikaliskt och tekniskt supebegåvade, men aldrig framhäver sig sjävla på bekostnad av musiken.

Det kan man ju inte säga om YNGWIE MALMSTEN, som jag ju glömde nämna i samband med mitt inlägg om Upplands-Väsby och denna kommuns storhetstid på 80-talet. Yngwie Malmsten(som i alla fall har bott där), Europe, PAOLO ROBERTO och dessutom Tone Norum. Är det någon som behöver några argument utöver de som jag nämnde i mitt Upplands-Väsby-inlägg senast? Det är ren tur, eller otur, beroende på hur man ser det att Lili&Sussie växte upp i grannkommunen Sollentuna och inte i Lapplands-Väsby, Uppblands-Väsby, Väpplands-Usby, Lilla Finland eller som hantverkarna(som det oftast "går bra" för) i kommunen kort och gott brukar sammanfatta det "U-V"(glas, betong,bygg, rör, trädfällning, solarium. och så vidare. Alltid med prefixet "U-V"!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0