Fredagen

Okej. Så hur bra var Prince? Inte riktigt så här bra. Hur kan man dela ut fem plus om man "har frågetecken kring första halvtimmen"? Svackorna var i mitt tycke efter Little Red Corvette samt(faktiskt!) under första passagen extranummer. Avslutningen med bland annat Kiss och en helt makalös Controversy gör dock att det blir en stark fyra sammantaget.

I övrigt från fredagen kan konstateras en på det stora hela riktigt bra spelning från Janelle Monae på eftermiddagen, en likaledes stark(men inte särskilt överraskande, väl?) Thåström, en standard-Robyn och ett The Hives som jag faktiskt tycker kan lägga av helt nu. Om de hade någon slags relevans som underhållningsmaskin förut så har de inte längre ens det.

*I dag missar jag inte Pulp och Ariel Pinks Haunted Graffiti. I dag slipper jag gärna dessutom fantasilösa crowdpleasers i form av Michael Jackson-covers. Liksom här står jag inför 30 000 personer, allt ljus på mig, hmm, hur vore det att riva av en uttjatad Jackson 5-dänga?

*Den genomsnittlige Way Out West-besökaren har i tur och ordning 1) Appen, 2) Kanye West 3) Fleet Foxes och 4) Prince(mest "för att") som "måsten" under festivalen. Människorna här ser faktiskt ofta jätteroliga ut. Jag träffade en snubbe från en pr-byrå som hade förlagt kick-offen till Way Out West. Ehhm, ja...

*Riktigt fascinerade är de brittiska män som nu med stormsteg närmar sig pensionsåldern, i oklanderligt brittiskt street-mode, som är här för att se Prince. Där snackar vi tradition och genuint intresse! Jösses! För det är väl någonstans det som saknas här ändå. "Ladda ner appen"(men 2004 var jag på Gyllene Tider i Lysekil), liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0