Det är ju faktiskt redan roligt...

Jag har för första gången i mitt liv fått punkterring på någonting som inte är en cykel. Detta inträffade i Mölle hamn. Jo det är sant! På en parkeringsplats i den svenska snobbismens vagga(inte vid någon obekväm och tråkig skogsväg i inlandet...). Det kändes liksom som ödet. Därför kan jag redan nu skratta åt det, trots att det skedde för bara några timmar sedan. På något konstigt sätt hade hjulet liksom satt sig fast på min relativt nya bil, jag fick inte loss det, utan fick ringa efter assistanskåren("hej, jag står i Mölle hamn och kan inte få loss vänster bakhjul...") Så där gick jag omkring och tittade på Dagens Industri-klistermärkena på brevlådorna och den "obrutna havsutsikten mot Kattegatt", i väntan på bärgningsmannen som vid sin ankomst konstaterade att "det är faktiskt tredje gången jag är här ute i dag... ". Det är liksom rätt kul alltihop. Eller som Telenor meddelade när jag anlände till Kullahalvön "Välkommen till Danmark, här ringer du för...". Det jag sörjer mest är liksom att Kullens fyr automatiserades 1979. Det hade ju varit hur fräckt som helst att springa på en riktig fyrvaktare också! Finns det något land som har kvar dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0