Minst sannolika Så mycket bättre-deltagarna

Det ska ju tydligen bli en tredje säsong av Så mycket bättre. Premiäråret var det deltagarna som "ställer upp på allt, ring bara!". I år är det de som inte har någonting emot att ställa upp på vad som helst, under förutsättning att det är en garanterad succé, vilket det ju var inför årets omgång. En vända till med sannolika deltagare med hyfsat breda låtrepertoarer finns det nog utrymme för i Sverige. Men sedan tror jag nog att det är stopp. Följande svenska artister får väl till exempel anses vara osannolikt att de skulle vilja vara med.

1) Agnetha Fältskog – ställer mycket sällan upp på ens vanliga intervjuer
2) Thåström – se ovan
3) Ulf Lundell - folkilsk
4) Per Gessle - för rik
5) Robyn - för stor just nu
6) Mauro Scocoo - ja eller hur...
7) Olle Ljungström - se ovan
8) Carola – känns väl fortfarande lite för stor ändå, trots utebliven musikalisk framgång de senaste åren. Det är star quality det...
9) Magnus Uggla - Va i helvete då för? För att någon bortglömd artist som var stor 2005 temporärt ska kunna bli störst i landet med någon prettoversion av Vittring eller Varning på stan? Jag har lyssnat igenom din skivor, och du har ju gjort så mycket. Men jag har valt en låt som heter Jag skiter. Jag fastnade för texten i den här låten.
10) Peter LeMarc - Skulle antagligen tjäna riktigt ordentligt på ett deltagande. Hans låtkatalog skulle behöva exponeras för 2 miljoner svenskar för att den ska leva kvar på det sättet som den har potential att göra. Men scenskräck deluxe gör att det knappast känns troligt.

En trolig deltagare nästa säsong är väl antagligen Niklas Strömstedt. Tommy Körberg skulle faktiskt inte förvåna mig, han är underhållande med karaktär. Har mycket att berätta och flera riktigt folkkära låtar i repertoaren. Orup har säkert fått en förfrågan och är väl inte helt otänkbar. Veronica Maggio kan nog vara med någon gång, om hon får en karriärsvacka. Lisa Nilsson är jag lite osäker på, detsamma gäller för hennes namne Ekdahl. Annika Norlin kanske? Marit Bergman? Siw Malmqvist?  Håkan Hellström skulle nog inte ha jättemycket emot att vara med, å andra sidan är det ju inte någonting han behöver göra för att hålla karriären levande. Vidare är ju Winnerbäck lika skygg som topp tre på osannolika-listan, men han känns ändå som någon jag tror skulle kunna uppskatta programkonceptet. Någon frontfigur i något svenskt band som är/har varit stort? Vem skulle det vara? Jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0