Den så kallade utvecklingen är mest inveckling

2011 är alltså så imponerande bland. 2011 är året när folk slutgiltigt helt och hållet slutade förstå varandra. För att om möjligt kanske lyckas bli förstådd så tar folk numera det säkra före det osäkra. Man kan alltså se folk presentera sig med meningar i stil med jag tycker att ironin är den bästa humorn eller jag är en ganska ödmjuk person(jo, faktiskt). Detta tror jag kommer som en reaktion på att folk hela tiden tror sig läsa in vad folk menar när de pratar. Aha, han säger bokstavligen det där, men han menar nog egentligen det här. Det kan ofta vara någonting som är så subtilt att inte ens personen som uttalar orden har en tanke på dem.
Jag vill inte påstå att jag själv är något undantagsfall, dock har jag i alla fall som synes uppmärksammat problemet. Och jag skulle aldrig skriva jag tycker om disneyfilmer, ironi, fotboll, och friluftsliv.
Snart är vi framme vid/ tillbaka till(?) OBESERVERA ATT JAG INTE ÄR RASIST, men nu tänkte jag skoja lite om indier. Är ni beredda? Snart kommer skämtet.
SJÄLVKLART tycker jag att alla människor är lika mycket värda. Men nu tänkte jag skratta lite åt omgivningen. Är det okej med alla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0