Manchester shitty

Har avnjutit en vinst men förlustmatch med världens konstigaste idrottsklubb – Manchester City. Ekonomiskt dopad. Mer själ än lokalkonkurrenterna på läktarplats, mindre själ än de likaledes utslagna lokalkonkurrenterna på plan och bänk. Som objektiv åskådare vill jag se Manchester City med deras ekonomiska dopning försvinna(United är inte heller direkt attraktiva eller roliga nuförtiden. Allt är bara beiget och ointressant). Manchesters sämsta rockband Oasis håller också på City. De bästa Manchester-grupperna tenderar faktiskt att dra åt United i sina sympatier – trots allt snack om att City är mer äkta Manchester. Jag skiter i vilket. Jag håller på AIK. Det känns dock mäktigt att Napoli är vidare i svampligan.

På lördag är det en match mellan världens mäktigaste fotbollsklubb och Kataloniens största fotbollsklubb. Ska bli intressant. Real är dock något så unikt som "hela Spaniens klubb"(lex "hela Sveriges Blåvitt") OCH en av världens mest raffinerade klubbar. Jag vill inte påstå att jag håller på dem eller bryr mig så vansinnigt mycket om La Liga. Men jag lockas ju en del av sånt som det blir inte större än så här. Sedan gillar jag staden Madrid.

Jag gillar ju för övrigt att överhöra bardiskussioner som gör att man konkretiserar var man är någonstans. Följande är ett utdrag från Karlskrona hösten/vintern 2011.
(sluddrigt)
Vi har en golfliga med 16 pers. Hälften militära, hälten civila. Vi är två som dricker rosé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0