Skäms över att vara svensk...

..denna underbara klyscha, som faktiskt stämmer återkommande under en fjärdedel av året.

För Melodifestivalen måste vara den mest ångestframkallande företeelsen som det här landet mäktar med att frambringa. Let´s Dance, Idol och den andra skiten går ju att i alla fall på något sätt undvika. Jag vet att många människor får ungefär den här känslan som jag har nu varje gång landet går in i en koma som är Fotbolls VM.

Men här kommer poängerna i sammanhanget:
*Det gör ju den absoluta majoriteten av jordens övriga länder också(bryr sig om Fotbolls VM allstå)! Medan INGEN som inte bor i något land som aldrig annars uppmärksammas bryr sig om Eurovision Song Contest! Ni sitter där med Former Republic of Macedonia, Malta och Litauen!
*Detta(Melodifestivalen) pågår i ett HALVÅR(om man vill överdriva för poängens skull) eller i ett KVARTAL om man inte ens ska behöva överdriva.
*Det är dålig musik. Behöver väl knappast ens poängteras.
*Det är pajig tv-produktion(okej, jag har väl bara sett två hela deltävlingar och en final sedan Afrodite vann, men jag har ju förstått nivån när jag har zappat förbi, samt via kvällstidningarnas bevakning av eländet). Det känns som att sitta i något före detta Sovjetland och vara beroende av energiförsörjning från Ryssland för att tv:n ska fungera. Det enda som bryter illussionen är att man samtidigt kan se det i SVT play och SVT HD.

Som om detta inte vore nog så var väl Marie Serneholt redan innan detta någonstans på topp fem över de mest ångestframkallande offentliga personerna i Sverige(inget ont om henne egentligen, hon verkar trevlig, det är inte det som är problemet, eller så är det väl kanske det trots allt...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0