Nummer 21





Dexy´s Midnigt Runners - Don´t Stand Me Down (1985)

Vi är ju alltså i lite av ett ingenmansland på den här listan. Skivorna hade kunnat hamnat lite varstans på de återstånede placeringarna i alla fall upp till plats 15. Och det hade väl också i ärlighetens namn kunnat hamna helt andra album här. Jag funderade ett tag på om jag skulle klippa in De La Souls(som jag lyssnade rätt mycket på en period i livet) 3 Feet High and Rising här någonstans. Eller kanske ge lite lex-Automatic For The People-credd från 90-talslistan till The Cures Disintegration(som i "nej, inte det senaste skriket just nu, men gediget!"). Eller The Falls This Nation´s Saving Grace. Men det hade varit oärligt. För(till skillnad mot Automatic For The People) har jag inte lyssnat på någon av de skivorna de senaste fem-sex åren.
Dexy´s Midnight Runners lyssnar jag däremot fortfarande på från och till. För människor som inte är från Storbritannien eller inte vet vem Andres Lokko är, är de ju dock i stort sett bara lika med Come On Eileen. Deras sista skiva finns inte på Spotify men kompenserar detta genom att ha två olika skivomslag.

Här är i alla fall This Is What She´s Like

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0