Vem är Björn och vem är Benny? Vem är godkänd och vem är det inte?

Vem var förresten Björn, och vem var Benny i det där Abba Teens-projektet som var Serneholts break in i den svenska samt i stor utsträckning utländska offentligheten? Vem var Agnetha och vem var Annifrid? När man tittar på videorna så ser man ju att det redan då bara var Marie som ville vara där och som lade ner någon form av själ eller identifikation i projektet.
Resten bara:(Curling)mamma! Låt mig gå klart gymnasiet och låt mig slippa bli mobbad i skolan!!!

Nåväl, den enda skillnaden mot dagens exportframgång Robyn är väl egentligen att hon bestämmer själv vad hon ska göra(hon får ju också mycket hjälp...). Annars märker jag(på ganska stort allvar) inte så stor skillnad(förutom att harmonierna faktiskt är effektivare i bland annat den där senaste Janne Kask-skrivna låten).

Vad hände förresten med lite mer finpopulärkulturellt korrekt förankrade Pet Shop Boys Teens? De var ju till och med sanktionerade av orginalet, vill jag minnas. Väldigt stilfullt och effektivt handklapp där. Och fina hjälmar.

Edit: Briljant!(som så ofta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0