Hedersomnämnanden (har möjlighet att bli uppdaterad)

TLC - Crazysexycool
2 pac - All Eyez On Me
Primal Scream - Vanishing Point

Noutorious B.I.G. - Ready To Die
Edwyn Collins - Gorgeous George
Radiohead - OK Computer (okej då!)
Smashing Pumpkins - Mellon Collie & The Infinite Sadness
Massive Attack - Mezzanine
Spiritualized - Ladies and Gentlemen, We´re Floating In Space
Prodigy - Music For The Jilted Generation
Pulp - Different Classes
M.People - Elegant Slumming
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
One Hot Minute
Olle Ljungström - Världens räddaste man
Blur - Modern Life Is Rubbish
Daft Punk - Homework
Outkast - Southernplayalisticcadillacmusik
Basement Jaxx - Remedy
Mary J. Blige - Whats the 411?
I princip vad som helst med Teenage Fanclub, till exempel Grand Prix
Dito med Saint Etienne, till exempel Foxbase Alpha

(I dag) inte helt perfekta album i ett långt ifrån perfekt decennium, men för bra/ en gång för betydelsefulla för att glömmas bort. Jag har säkert glömt bort många här.
(Det är inte meningen att ni ska lyssna på alla de här skivorna, det har inte jag heller gjort på länge. Det räcker med topp tio!)

Herregud vad trött jag har blivit på 90-talet på grund av detta bloggprojekt. Jag skulle i mycket större utsträckning rekommendera 70 och 80-talen. Uppmärksamma läsare vet säkert dessutom redan vilken skiva som ligger etta på denna lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0