Nummer 30



Prince - Dirty Mind (1980)

Nej, tyvärr. Jag har ingenting annat att skriva om. Det får bli en lista till. Och eftersom att det finns alldeles för många 70-talsalbum(som är bra) och alldeles för få 60-talsalbum(generellt sett) så får det bli en lista över 80-talet. Jag tänkte att 30 stycken kunde vara lagom. Innebär detta att 80-talet var ungefär tre gånger så bra om 90-talet? (som bara fick en lista med tio album). Nja, men ungefär dubbelt så bra, skulle jag vilja påstå. Eftersom att det är hela 30 skivor kommer det inte bli så långa motiveringar. Så jag nöjer mig med att konstatera: på plats nummer 30, här är han då, för säkert inte sista gången på den här listan  – 80-talets svar på David Bowie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0