Bombeeksplosjon(fast inte i Skåne)

Fan vad sjukt att jag faktiskt funderade på att åka till Oslo i dag...

Nu hamnade jag i östra Skåne i stället. Simrishamn. Vilket fantastiskt ställe, om man tar bort majoriteten av "besökarna", det vill säga. Vissa av dem önskar man ju nästan att de hade åkt till Oslo i stället(det här var över gränsen, men det var en alldeles för oemotståndlig punchline). Eller för att förtydliga: Replik från stockholmare på väg in i ett kafé nära hamnen: "undrar om dom har latte här, haha!". Som i att det skulle de inte ha, eller? Jag fattar ingenting. Hur lyckas man med att vara så efterbliven om man nu enligt de flesta tecken bor i Sveriges huvudstad? Ett bra tips till en del stockholmare på semester kan vara att hålla käften. Tyvärr så är de som håller käften inte idioter, och vice versa.  2011 års kanske sötaste tjej så här långt jobbar för övrigt på Systembolaget i Simrishamn. Nu är jag i Krisitianstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0