Ja, det är frågan...

"Kos, Ayia Napa, Ibiza, Sunny Beach eller Halmstad? ;) " står det på en affisch som har för avsikt att marknadsföra en av sommarens klubbkvällar. Hur vore det om man tog bort den där smileyn och skickade vidare frågan till kommunstyrelsen?  Till och med Roberts Coffey har fullständiga rättigheter här. Jag menar alltså inte att de inte ska få ha det, men det är ganska så talande för "klimatet" i staden jämfört med de flesta andra orter i landet där man just nu "diskuterar" frågor av den här karaktären. Här är det, och har aldrig varit något snack, liksom.

Beträffande den citerade frågan kan jag meddela att jag inte har någon erfarenhet av Kos och Sunny Beach. Klubbarna är bättre(ehh, no shit sherlock...) på Ibiza och Ibiza stad är en riktigt avslappnad semesterpärla. Som Torekov fast med mer tjo&tjim samt P. Diddy i stället för styrelseordförandena för bolagen på stockholmsbörsens a-lista. Sunny Beach tror jag är risigare än Halmstad, och helt utan smileys. Kos, som sagt svårbededömt. Men på Cypern har jag i alla fall varit. Ayia Napa, tja, kanske. Men när jag var på Cypern var det 38 grader varmt. Här är det 18 - och regn.

*Och nuförtiden kommer man ju INTE med charter till varken Ibiza(när fan gick det svenska charterresor dit egentligen?) eller Kos...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0