Onödigt att bli förvånad i onödan

Jag har som sagt aldrig blivit så lite överraskad som här i Halland.
Men just nu kan man väl inte direkt säga att mina olika före detta arbetsorter överraskar så mycket(när jag gör ett svep på måfå).

Om ni bor för länge i Strängnäs (bilden ÄR Strängnäs!)kommer ni att börja samla på någonting udda, nästan helt säkert med militär anknytning. Extra plus är om det har med konstiga farkoster att göra.( Ni kommer dessutom att starta ett helt eget politiskt parti med frågor som främst rör er själva).

I Flen kommer ni att knäcka slogans som ingen utanför (just den!) kommunen fattar, när ni inte står och undrar varför tåget inte kommer, det vill säga.

Och i Karlskrona. Tja, jag hittade ingenting om den eviga följetången solmätaren(de har ju stängt in allt man vill läsa på den där hemsidan också). Nu får man hålla till godo med en blogg om hästsport. Det var i och för sig lite mer oväntat än segelbåtsbloggen som jag kallt räknade med. I hästsport ska man väl hålla sig borta från vattnet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0