Uppföljning Ängelholm

Okej, eftersom att det här är ett av de där ställena så kan kanske en konversation jag hade med någon i 35-40-årsåldern på någon slags restaurang vara både väldigt talande och av allmänintresse.
Hon: Dig känner jag inte igen(den intellektuella spänsten ligger här i att hon fattar att jag fattar var jag är någonstans)
Jag: Nej, stannade här mest av en slump
(bla bla , var kommer jag ifrån, vad tycker jag om Ängelholm etc.)
Jag: Men du bor här?
Hon: Jae...
Jag: Det har alltså gått bra för dig
Hon: Jag vet inte, men jovars...
Jag: Du och din man träffades på Lunds universitet och sedan vägrade någon av er att bo kvar där...
Hon: Vi är båda härifrån. Men vi har båda pluggat i Lund. Och vi hade inte någon lust att bo där, nej.
Jag: Och det här är Sveriges mest uthärdliga rikemanskommun?
Hon: Haha! Tycker du också det? Det är Sveriges bästa rikemanskommun!
Jag: Så vad gör du nu egentligen?
Hon: Jag är (beeeeeeeeeeep) på (beeeeeeeeeeep)
chefsbefattning        stort företag
(bla bla om vad man gör som sådan)
Jag: Så var här någonstans bor ni?
Hon: Havsbaden.
Jag: Det är fint, men det finns väl ännu flådigare områden här?
Hon: Haha! Så jävla larvig trodde jag inte att du var. Jag vill väl inte bo med några jävla byggherrar som grannar, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0