Kokt, stekt eller grillad?

Efter en jobbhelg gick jag ner till Hemköp(som har ett skönt livsmedelsmonopol i centrala Halmstad) för att inhandla lite grejer som fattades. Det gjorde också den genomsnittliga Halmstadtjejen före mig i kön. Men där jag köpte ett paket mjölk, ett paket yoghurt och en fullkornslimpa köpte hon...

Alltså man måste se personen framför sig. Hon är alltså i likhet med alla andra Halmstadtjejer pepparkaksbrun, trots antagligen fler regntimmar än soltimmar under juli månad så här långt. Klädd i Hallandstjejernas monopolplagg jeansshorts och vita tygskor. Så vad köpte hon då? Det som alla Halmstadtjejer går och köper en söndagskväll i juli.
Liksom: Jag ska ner och handla, behöver du någonting?
Ja, vi saknar en ananas, tuggummi med ananassmak, marshmallows optimerade för grillning samt två rymdgubbefärgade sportdrycker som jag aldrig har sett förut...

Stekare brukar det i Sverige vara populärt att kalla en viss typ av människor som gärna får komma från stockholmsområdet. I Halmstad har människorna snarare grillats över öppen eld.

Är man inte grillad så är man i alla fall hjärntvättad. Alltså, ingen här åker någonstans på sommaren. De är hemma och grillar och besöker Mårtenson och Leffes. Skitsamma om det regnar liksom. "Ingenting slår Halland på sommaren" Till och med hyfsat världsvana konstnärer med lokal anknytning liksom: Näej, varför skulle man åka någonstans på sommarn? Alla kommer ju hit... M-e-l-l-b-y-s-t-r-a-n-d!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0