Men herregud...

Jag ville bara tillägga att jag hatar västkusten norr om Hallandsåsen. Det är så in i helvete konformt och efterblivet att jag inte vet var jag ska ta vägen. Utfykter till (skånska rikemansgetton som) Båstad och Ängelholm framstår ju som riktigt uppfriskande och vitaliserande jämfört med platserer som Halmstad och Falkenberg. Jag klarar för övrigt inte av att höra en lokal människa till säga att Halmstad är en fin sommarstad. Det finns hur många likvärdiga städer som helst som är fina på sommaren, vilka också innebär att man slipper superklyschan Tylösand. Bada kan man för fan(och liksom nästan med fördel) göra vid Ängelholms havsbad. Där hade de precis rätt attityd. Naeej, köket är stängt, det enda vi serverar är Toast skagen(men vilken toast skagen sedan, redaktionens anmärkning). Turismen är ingen stor grej i nordvästra Skåne, fok kommer dit av sig självt ändå(men de lokala invånarna blir vansinniga om de konfronteras med skit). Det har varit ungefär likadant de senaste hundra åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0