Det slår aldrig fel...

Det verkar onekligen som att Primal Scream fick ordning på sitt Screamadelica-paket lagom till Glastonbury. Det här är alltså anledningen till att det nog ändå är den festivalen jag själv är mest lockad av(det är inte många jag skulle betala för att gå på, om jag säger så). Konserterna där är helt enkelt de bästa. Inga av de klippen jag har sett från de tidigare Screamadelica-showerna har riktigt verkat vara i närheten. Och är det någon som tror att det kommer att bli lika bra igen, på till exempel Hultsfred?

Men så har Primal Scream också fattat Glastonbury bättre än nästan alla andra.

När Morrissey spelar dåliga covers(det är i och för sig inte herrns sångrös det är fel på, snarare de torftiga arrangemangen och bandet i största allmänhet, särskilt på Smiths-låtarna) på sina egna och andras låtar, och Bono mest verkar vara förkyld så spelar Bobby och gänget bort regnet och räddar festen.

Till och med Bono verkade ju uppenbarligen hellre ha velat vara på Primal Scream-konserten på andra scenen(lyssna i slutet...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0