One night in heaven?

Först och främst. Fan vad jag saknar 90-talet. Lite mer av 90-talet just nu och samtiden hade varit betydligt mer dynamisk. Jag menar: Underworld, Basement Jaxx, Chemical Brothers, Prodigy, Pulp, Daft Punk, Moloko, M People, Primal Scream, Red Hot Chili Peppers(innan de blev fåniga), TLC, Biggie, 2 Pac, Blur, Smashing Pumpkins, Soundgarden, My Bloody Valentine etc.(Det mesta är inte särskilt bra längre, men det kändes ju i alla fall meningsfullt DÅ!)  ALLA visste vilka det var! Nu är samtiden en massa töntar som låtsas tycka att skiten som finns nu är antingen speciell eller uthärdlig(fast de hatar skiten!), eller av en massa människor som inte vet bättre.

Sedan: Jag har tyckt att det jag har sett på Youtube av Primal Screams Screamadelica-turné inte riktigt har motsvarat föväntningarna. Men nu är London-gigen i slutet på månaden uppdaterade till:

"Primal Scream Present Screamadelica Live! With Andrew Weatherall, The Orb Soundsystem, 30 Years Of On-U Sound: Adrian Sherwood
"

Detta i kombination med att det är i Brixton Academy och håller på till 03 borde väl betyda att det blir bättre än tre av fem...
(och att man därmed kanske borde närvara...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0