Chockomställning

Från Sveriges mest alternativa stad Malmö(i alla fall antagligen den staden som är lättast att vara alternativ i) till den nästan helt säkert  minst alternativa. Uppför och nerför Hallandsåsen bara! Halmstad, hallå?! Jag var ändå ganska väl förberedd på det här, och jag är van vid Karlskrona på sommaren. Karlskrona har ändå en jäkla massa historia och hörvärda anekdoter som man kan hänvisa till när folk konfronterar en med hehe, det är väl inte så tokigt på sommaren?!
Karlskrona måste också anses var superalternativt jämfört med Halmstad(då är det ändå mest segelbåtar och glada blondiner i randiga tröjor i blekingemetropolen på sommaren)

Men Halmstad, jag menar man måste nästan dubbelkolla, är det här något slags skämt? Kontrasten blir extra stor när man precis har lämat Skåne. Jag gillar Skåne för att det har karaktär, inte bemödar sig med att vara insmickrande och (typ) säger ifrån. Många människor har också därför svårt för Skåne och det typiskt skånska. Här i Halland finns det, jag kan säga det redan nu, inget motstånd alls! Ingen kan inte tycka om Halland(på sommaren, finns ens Halmstad på vintern)!

25 procent Småland, 25 procent Skåne, 25 procent "Stockholm" och 25 procent Göt(la)borg!

Jag kan också förstå var Gyllene Tider hittade all "inspiration" till sina låtar någonstans.

Jag minns inte ens om jag har varit här förut. Har jag det?! Fy fan vad ambivalent. Jag gillar väl stället på det där sättet som jag antar att de allra flesta andra människorna gillar det. Men jag ogillar det på det där sättet som jag antar att rätt så många färre är kapabla till.

Eller, redan nu uppsnappat på en busshållplats. En tjej(som så att säga såg ut att inte "vilja vara med") till en annan:
Jag vet inte, men känns det inte bara väldigt väldigt konstigt att faktiskt bo här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0