Den lila förbannelsen

Jag lyckas alltid vara schemalagd när Prince befinner sig på scen i Skandinavien.
Förra året avslutade han på Roskilde några timmar innan jag var schemalagd(bara en annars smidig tågresa bort).
I år angör han alltså Västkusten samtidigt som jag är – schemalagd på just Västkusten.
För ett antal år sedan spelade han på Cirkus i Stockholm. Då var jag inte schemalagd, men biljetterna var dyrare än hela det där festivalpasset till Way Out West. Satan vad dyrt det måste ha varit om man räknar med inflationen...

Det här var mina bästa Prince-låtar för ett tag sedan(jag tror att det där kan ha varit bland de första spellistorna jag över huvud taget gjorde i Spotify). Och det har nog inte ändrats särskilt mycket sedan dess faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0