Men sluta nu...

Finns det kanske någon som är ännu äldre än Bob Dylan som man kan skriva innehållslösa texter om eller ha ännu mindre upphetsande paneldiskussioner om?

Herregud, man skulle ha slagit igenom på 60-talet. Eller man skulle nog ändå inte ha gjort det. Man hade antagligen som så många av dem dött i förtid. Men man måste ju ställa sig frågan om det i så fall inte hade varit att föredra, i stället för att lika sannolikt avlida av ledan av att flera decennier senare plöja de ointressanta texterna om sig själv.

Jag har inte läst eller hört NÅGONTING nytt eller ens lite intressant om Dylan i anslutning till det här födelsedagsfirandet. Och då är ändå mina vetskaper om artisten högst grundläggande, eftersom att jag inte gillar artisten särskilt mycket. Anledningen till att jag inte gillar artisten särskilt mycket är helt enkelt att musiken är alldeles för odynamisk och tråkig. Texterna är bra, men musik är inte böcker. Och rent litterärt så föredrar jag ju naturligtvis att läsa riktiga författare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0