Mer Nittileaks/Varmt(för att vara svensk maj i alla fall)



A Man Called Adam är fantastiska! Framförallt när det är varmt ute(som det ju nu har varit i två dagar, med svenska maj-mått mätt). Men det är väl i ärlighetens namn oftast så att jag direkt klickar fram Estelle eller Barefoot In The Head när jag får lust att lyssna på AMCA. Därför tenderar man ofta att glömma det faktum att hela (framförallt) den här skivan är fantastisk. Varför låter musik som gjordes för 20 år sedan (and beyond!) undantagslöst bättre och inte sällan också mer modern än musik som gjordes igår?

Men/och när man googlar på A Man Called Adam så kommer man nästan bara till sidor med den där filmen, eller till såna där nischade dj-sidor. Den här musiken förtjänar att upptäckas av fler än de redan frälsta.
Upptäck! Upptäck! Upptäck! Det här är inte alls knepig/jobbig musik!

Behöver jag nämna det där ordet balearica förresten? Okej, men för er som tröttnat på överanvändadet av detta ord de senaste fem åren kan jag bara kort upplysa om att det här ÄR definitionen av balearica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0