Nu kan man fiska tonfisk i Fyrisån också!

I dag har jag för övrigt varit i suhirestaurangernas, Owe Thörnqvists, Veronica Maggios, Tjock-Steffes, modebloggerskornas, böndernas, lärdomens, kyrkans och inte minst de "intressanta" trafiklösningarnas stad. Jag är inte där särskilt ofta these days (därav detta intressanta inlägg, typ). Men jag gillar Uppsala mer än Stockholm nuförtiden. Uppsala har mer Uppsala-karaktär kvar än vad Stockholm har Stockholms-karaktär kvar. Inte lika urvattnat. Men Uppsala är också väldigt, väldigt konstigt. Ta bara det här med att sushirestaurangerna har gått om Owe Thörnqvist...

Men det var nästan ännu bättre när E4:an hade rödljus och gick rakt igenom stan...

(nästan) Alla tråkiga städer liknar varandra, (men) varje konstig stad är konstig på sitt eget vis.

Kommentarer
Postat av: Ella

Haha.. bra där! jag säger ju det. Uppsala är inte så förfärligt ändå.

2011-05-24 @ 12:02:57
Postat av: T.

Har du någon förklaring till att det nu finns fler sushirestauranger än Owe Thörnqvistska korvkiosker? Snart får de gå ihop med hamburgerrestaurangerna för att ha en chans mot sushin.

2011-05-24 @ 15:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0