Om det förutsägbara är fantastiskt är det inte mycket att göra åt

En grej jag inte gillar är när människor säger att de gillar någonting bara för att alla andra säger att de gillar det.
En annan grej jag inte gillar är när människor säger att de ogillar någonting bara för att alla andra säger att de ogillar det.
En tredje grej jag inte gillar är när människor ogillar någonting BARA för att det är någonting som väldigt många människor gillar.
Sedan ogillar jag personligen att göra precis som alla andra hela tiden, men det är inte riktigt samma sak.

För att om möjligt bli lite tydligare/otydligare. Jag tycker att folk(det fåtal?) som envisas med att klargöra att de inte har läst Milleniumtrilogin är rätt så patetiska. Det är ju, numera, svensk historia som dessutom fortfarande är pågående.

Anyway. Jag kan inte sluta läsa Jonathan Franzens "Freedom". Det skulle vara kul att komma med något mer oväntat boktips, men nej. Nu blir det mest förutsägbara boktipset eftersom att den helt enkelt är bäst så här efter knappt 200 sidor. Den håller på att bli Hundraåringen som trillade ut genom fönstret, fast för folk som kan läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0