Jag tror att vi förstår ändå, tack!

Åh vad fint det var med "Skyskrapan brinner!" på framsidan av samtliga delar av Dagens Nyheter i dag. Om jag hade fått bestämma hade jag nöjt mig med en skyskrapa som brinner på a-delen och sedan kanske lite andra varianter på övriga delar. Men kanske inte på sporten(?!). Var det inga matcher i går eller?

Jag tycker däremot om att både herr kulturchef  och herr bokredaktör tipsar om Ian McEwans "Lördag" som bra 9/11-litteratur. Den fångar västvärldens stämning ett par år efteråt på ett exemplariskt sätt. Alltså inte, Oh My God! Skyskrapan brinner! Det är kanske rent av McEwans allra bästa bok. Nej förresten. Allra bäst är ju "Kärlekens raseri".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0